Nu är jag i Stockholm.

Ska göra klart min skola. Sen är jag klart! Känns helt otroligt, efter två års slit.
Jag, mamma och pappa åkte bil hem igår efter en fin helg i Helsingborg. sen bjöd kvällen på film och trevligt sällskap! Tecknat i alla former är underskattat! Här skiner solen och det är varmt ute. i Helsingborg känns det som de bara regnat och varit kallt på sista tiden... Dagen bjuder på plugg och sola!

Ikea kungenskurva. Nu är det inte långt kvar!

dsc02484 (MMS)

Ikea kungenskurva. Nu är det inte långt kvar!


Nu är jag påväg till sthlm. Bara 54 mil kv...

dsc02483 (MMS)

Nu är jag påväg till sthlm. Bara 54 mil kvar.


SMS-inlägg

dsc02476 (MMS)


Aldrig sett den här färgen på rohdondendro...

dsc02474 (MMS)

Aldrig sett den här färgen på rohdondendron innan


Coolt

dsc02472 (MMS)

Coolt


I en stamm, snacka om tålamod

dsc02465 (MMS)

I en stamm, snacka om tålamod


Vacker

dsc02463 (MMS)

Vacker


Otroligt häftigt.

dsc02462 (MMS)

Otroligt häftigt.


Snacka om stor rohdondendron

dsc02460 (MMS)

Snacka om stor rohdondendron


Toan med jossi

dsc02459 (MMS)

Toan med jossi


Mamma i helsingborg

dsc02449 (MMS)

Mamma i helsingborg


Kärlek

dsc02456 (MMS)

Kärlek


Jag i helsingborg

dsc02450 (MMS)

Jag i helsingborg


Pappa i helsingborg

dsc02448 (MMS)

Pappa i helsingborg


Nice:)

dsc02446 (MMS)

Nice:)


Typ 10 killar. Haha helt galet.

dsc02445 (MMS)

Typ 10 killar. Haha helt galet.


Varje gång på radion säger jag att denna gillar jag!


Första blomman:)

dsc02430 (MMS)

Första blomman:)


Jossis andra

dsc02426 (MMS)

Jossis andra


Min andra

dsc02425 (MMS)

Min andra


Min henna :)

dsc02424 (MMS)

Min henna :)


Jossies henna :)

dsc02423 (MMS)

Jossies henna :)


Cesar sallad. Mums:)

dsc02420 (MMS)

Cesar sallad. Mums:)


Haha

dsc02419 (MMS)

Haha


Så fin skylt

dsc02417 (MMS)

Så fin skylt


Sandaler på stranden;-)

dsc02415 (MMS)

Sandaler på stranden;-)


Otroligt vackert.

dsc02414 (MMS)

Otroligt vackert.


Nu är vi här

dsc02413 (MMS)

Nu är vi här


Busfabriken nästa

dsc02412 (MMS)

Busfabriken nästa


Pussgurka

jag mår bättre, jag är glad :) det löser sig (sa mannen som sket i vasken) och set kan inte bli sämre än att man kan arbeta sig upp!

Har en karl med mig så jobb

dsc02396 (MMS)

Har en karl med mig så jobb


:)


Idag är ingen vanlig dag idag är en skitdag.


Skittrött, skitväder, opepp för att plugga... vill lägga mig i sängen med täcket över huvudet och drömma jag ligger på en strand. Bara få sova bort denna dag. Ahh vad skönt. Vart försvann min gldje, jag flög ifrån den när jag åkte till skåne känns de som. Den kom bort någonstans över Småland. Jag måste hitta den igen annars är jag inte mig själv. Jag är glad annars, klart jag är en tänkare men en glad tänkare. En som älskar att skratta och le, älskar att få folk runt mig glada och kan dela med mig ill folk jag inte ens känner...

Tack madde


Hur det känns

Ja hur känner jag för att vara tillbaka till skåne?
Jag har ett eget rum, jag har ett hem i stockholm och jag har mina saker kvar hos mange... Vart jag känner mig mest hemma? Klart i Stockholm. Det är skönt att veta jag har jobb över sommaren. Några månader till på mig att skapa något. Jag har min skola att göra klart och känner mig så omotiverad hela tiden. Jag tycker det känns kass.
Jag känner mig plötsligt inte lika glad som jag gjort i Sthlm. Jag känner en tomhet på ett annat sätt.

Jag längtar dock tills man sitter på uteserveringar och jag kan gå i högklackat med öppen tå och man ligger på stranden här nere. Vi har palmer på stranden det ni!
Det är iallafall rätt tid att vara i Helsingborg, här ska man vara på sommaren!

Jag har sovit här inatt. Blir jätte mysigt...

dsc02386 (MMS)

Jag har sovit här inatt. Blir jätte mysigt. Ska gå snart till jobb.


Sånna här ställen saknas i stockholm.

dsc02385 (MMS)

Sånna här ställen saknas i stockholm.


Allt är incheckat. Jag ska bara gå förbi s...

dsc02384 (MMS)

Allt är incheckat. Jag ska bara gå förbi spärrarna, men väntar med de då jag inte vill sitta inne en timma. Helt underbart väder och 20 plus igen. Har bara linne på mig. Eller ja byxor med, hur skulle de se ut annars. Haha undra hur världen skulle reagera om alla gick utan byxor. Det är alltid en som börjar skapa ett mode. Vem känner sig manad att skapa det byxlösa modet?


Underbart med färg

dsc02382 (MMS)

Underbart med färg


Jag åker hem med mer. Haha

dsc02377 (MMS)

Jag åker hem med mer. Haha


Nu är det nära

Jag åker tillbaka till skåne idag. Det känns rätt jobbigt om jag ska vara ärlig. Jag kom till Stockholm och kände mig trasig, jag har bivit upplockad (vilket borde stavas med 3p, hehe) av mina fina nära och kära. Jag känner att det är lätt över axlarna och mina sår i hårbotten och min hy börjar läka. Visst är det konstigt hur kroppen säger ifrån när man inte mår bra?! Konstigt bra är det!

Som Lasse Berghagen sjunger, Stockholm i mitt hjärta... Så är det verkligen, här är jag hemma här mår jag bra.
Jag vet inte hur det kommer bli när jag kommer ner, jag vet att jag kommer att flytta in hos fina Jacki Chang och jag vet att jag kommer ha ett jobb. Resten får visa sig...

Hur som så ska de vänner jag har nere i Helsingborg inte tro att jag inte vill till dom för det vill jag, i en perfekt värld hade jag slagit ihop dessa två ställen, så jag hade fått jobbet och tagit med kompisarna men i Stockholm.
Och mina fina vänner här i Stockholm, jag han inte träffa er alla men jag kommer upp snart när jag ska redovisa mitt exprojekt, vilket jag måste jobba på nu sista veckorna. S.Borg jag hoppas vi hinner ses då!

Nu återstår packning och förflyttning från A till B.


Mosebacke med ida:)

dsc02376 (MMS)

Mosebacke med ida:)


Busigt

Inte bara jag som kallar Åstorp för landet, hihi.


Solsidan is the Shit.

dsc02375 (MMS)

Solsidan is the Shit.


Glass

dsc02360 (MMS)

Glass


Underbart

dsc02357 (MMS)

Underbart


Fina troy dör i värmen

dsc02359 (MMS)

Fina troy dör i värmen


Fantastiskt väder vi smälter bort

dsc02358 (MMS)

Fantastiskt väder vi smälter bort


Sitter på ballongen. 20 plus och sol. Dock...

dsc02355 (MMS)

Sitter på ballongen. 20 plus och sol. Dock pluggar jag men är under bra förutsättningar. Hehe


In och spela biljard. Smink på bussen Atta...

dsc02346 (MMS)

In och spela biljard. Smink på bussen Attans att jag är så dålig på att planera. Haha


Alla tre på bild.

dsc02343 (MMS)

Alla tre på bild.


Åka mustang. Kallt.

dsc02342 (MMS)

Åka mustang. Kallt.


Dagen efter håller jag mig till vatten men...

dsc02337 (MMS)

Dagen efter håller jag mig till vatten men den andra dricker sin andra öl. Vi väntar på att åka mustang med bror.


Nu ska jag till fina ida. Saknat henne. Se...

dsc02333 (MMS)

Nu ska jag till fina ida. Saknat henne. Sen ut i sthlms mörker. Vem vet vad som händer, kleerup kanske.


ibland känns det såhär!


Jag ritade denna bild för några år sen när jag skulle försöka sätta ord på mina kännslor, va så mycket enklare med en bild. Tycker den beskriver kännslan!

Ligger och chillar i tanto

dsc02331 (MMS)

Ligger och chillar i tanto


Jag solar killarna spelar am.fotboll

dsc02330 (MMS)

Jag solar killarna spelar am.fotboll


SMS-inlägg

dsc02329 (MMS)


Glass Mums

dsc02325 (MMS)

Glass Mums


Underbara kungsan. Kärlek

dsc02324 (MMS)

Underbara kungsan. Kärlek


och han som inte vill synas på bild


Jag hade Jeanette med mig


rolig spegel från gårdagen


Såhär kände jag mig, bättre sätt går de inte att förklara på.



Tomhet

Jag ligger i min säng och känner mig tom, vet varken ut eller in, vill snacka med alla men vill inte snacka med nån. Vill få sms om att man finns där för mig och slippa svara. Jag vet inte vad jag ska ta för beslut för framtiden och jag vet inte vad som kommer hända ens denna vecka, men det visar sig, Jag har alltid klarat allt för så varför skulle jag inte göra det nu?


Jag är i Stockholm nu hos min familj!


Detta behöver jag. Jag vill inte att någon ska tro det är Mr.Ms fel eller det är mitt fel, ibland klarar man inte att kommunicera så att allt fungerar. Det finns alltid två sidor av en historia, bara jag och Mr.M vet vad som hänt och knappt vi. Jag är inte felfri, det är ingen. Det kanske går att lösa, eller inte, det får tiden utvisa. Men jag är absolut inte ledsen för att jag gjort detta, att jag tog steget, jag har lärt känna otroligt fina människor, jag har varit på en grym arbetsplats och sett en jätte fin stad. Framförallt så har jag haft otroligt många fina stunder med Mr.M och dom skulle jag aldrig vilja byta bort mot något!
Jag har utvecklats enormt, det mesta märker jag själv men det känns inom mig!


Sex på terassen. Haha

dsc02307 (MMS)

Sex på terassen. Haha


SMS-inlägg

dsc02306 (MMS)


Nu är vi ute:)

dsc02302 (MMS)

Nu är vi ute:)


Karlsson på taket

dsc02300 (MMS)

Karlsson på taket


SMS-inlägg

dsc02298 (MMS)


Och jacki

dsc02294 (MMS)

Och jacki


Och jossi är med:)

dsc02293 (MMS)

Och jossi är med:)


Jacki har märkt mig så jag hittar hem haha

dsc02290 (MMS)

Jacki har märkt mig så jag hittar hem haha


:)

dsc02275 (MMS)

:)


Fina enya

dsc02273 (MMS)

Fina enya


status.

Idag är det lite bättre med mia ögon.
Om jag ska lyssna på sjukvårdrådgivningen är jag uttorkad i ögonen, vilket låter helt rimmligt och ska fortsätta skölja och gärna köpa en salva på o. Haha mer kommer jag inte ihåg vad hon sa.

Inatt hade jag en rolig dröm och sen när jag berättade den för en kompis så insåg jag att den inte alls lät lika rolig som när jag drömmde den, jag tycker den va så rolig att inatt när jag vakna så tänkte jag att denna måste jag verkligen komma ihåg, det kan man göra en film av. haha
Det va skönt att inte dröma en mardröm iallafall!

Undra vad dagen har att erbjuda? jag måste skriva på mitt exprojekt, och jag måste till apoteket, jag vågar inte köra bil eftersom det är ljust ute. haha så jag kommer ingenstans, jag är fast i Åstorp.  Jag får inte ens tag i min gel-mask, inte ens en åhlens finns här ;) haha bortskämd från storstaden, javisst!

SMS-inlägg

dsc02261 (MMS)


Sekunden innan var en polisbil breve

dsc02260 (MMS)

Sekunden innan var en polisbil breve


Detta är jag nu:(

dsc02258 (MMS)

Detta är jag nu:(


Gel-mask

Är något jag behöver nu! Ögonen är inte bättre, sitter med solglasögon på!
Jag har min trasa över ögonen och hittade ögonskölj, det blir lite bättre precis när jag sköljer men det går över rätt fort :( Får se om det finns någon gel mask på apoteket här i Åstorp. Mr.M skulle kolla det år mig, jätte snällt.
Hade jag varit i Stockholm så hade det inte alls varit svårt att få tag i en, det är en skillnad som är ganska tydlig här. Just närheten utbudet och servicen. SJÄLVKLART finns det bra och dåliga på alla ställen!

 

Här skulle ne bild vara men fick det inte att fungera!


Jag har jätte ont i mina ögon. Rummet är m...

dsc02252 (MMS)

Jag har jätte ont i mina ögon. Rummet är mörklagt, solglasögonen framme om jag måste byta rum och blöt kall handduk på ögonen. Haha detta får mig och tänka på bulgarien med sandra. You know ;-)


Sponsra Anna!

Komigen nu! Sponsra mig med en slant till flygbiljetter till Stockholm!

Färgklick

Jag kan glädja alla i Stockholm, vi har skitväder och hade det även igår MEN jag förgyller det med mina rosa stövlar! Tänk vad lite färg kan göra i livet!



Jag är arg, förbannad, skitsur!


Jag ska förklara...
Jag och Mr.M satt och åt i bilen, viser en gammal gubbe gå ut på sin tomt med ett gevär.
Jag tänker, ja de där va skumt. Sekunden senare ser jag han sikta och pang en duva faller ner från trädet. Förstå en oskylldig skogsduva, skogsduvor lever i par, den idioten sköt duvan.
Gubben och frun står och pratar och ingen av dom tar fatt i duvan. Jag är så arg vid detta laget att jag vill ut och skrika på dom, men jag får inte det. jag blir fasthållen...
Vi åker därifrån och ser inte duvan på vägen, vilken människa skuter först en duva och sen låter den krypa in i skogen skadad? Vilka jävlar det finns. Detta är olagligt, man får inte skjuta på statsplanerat område och inte när det inte är jaktsäsong.

Jag är ritkigt upprörd, visst i stockholm finns massa äckliga stadsduvor, inte fina skogsduvor som lever i par. men bara för att det finns många och dom är skabbiga går jag inte och skjuter dom. inte äns med soft airgun för det skulle vara en rolig sak. nej inte alls! Man skjuter inte något/någon på det sättet och inte tar hand om det efteråt!!!

Fram eller bak?

dsc00529 (MMS)

Fram eller bak?


Från sidan men fram eller bak?

dsc00530 (MMS)

Från sidan men fram eller bak?


Fram eller bak?

dsc00531 (MMS)

Fram eller bak?


Ah sjukt nöjd

dsc02242 (MMS)

Ah sjukt nöjd


SMS-inlägg

dsc02237 (MMS)


Nu:)

dsc02211 (MMS)

Nu:)


fisunge

jag känner mig inte manad för bilder nu känner jag att jag måste skriva av mig...

Det jag önskar mest av allt nu är en hemmlig magisk ask, en svart ask som bara jag själv vet hur man öppnar, en ask jag kan krypa in i och slipper omvärlden. Denna ask ska va min lilla hemmliga borg som ingen kan komma åt mig i.

imorgon klockan 10 så händer det något nytt, jag känner att du är jag glad för all förändring som sker!
Klart ni får veta imorgon vad detta nya är men inte än ;)
























Det va så mycket enklare när man var liten!


Bollplank

Jag har världen bästa lillebror!
Jag har världens bästa mamma och världens bästa pappa!
På detta har jag världens bästa kompisar!

Som ni märker blir detta mitt bollplank, om jag har det bästa i Stockholm, ja svaret borde vara givet.
Jag hatar att det inte är så lätt! Men vad är lätt? Men å anndra sidan är det jag själv som gör det svårt som tänker så mycket, men ibland är man inte tillfreds med hur resultatet kommer att arta sig!

                             Ett citat jag hörde för många år sen men sitter kvar än är:
                            Om du står med ena benet i det förflutna och de anndra 
                            i framtiden betyder det att du pissar på nuet.

Detta stämmer, om jag tänker på det som varit och de komma skall så kommer jag helt strunta i hur jag har det nu och framförallt hur jag vill ha det och hur jag vill må.

jag ringde mr.M för att fråga om kvällen, han har sagt till mig att han tycker jag ska hitta på saker. Då fick jag en gnällig mr.M för att jag inte skulle va hemma :S jag gillar inte denna dubbelmoral. Nu vet jag iallfall när jag kommer till Stockholm igen. Ja mr.M har viist helgerna redan planerade med att hjälpa till och ut och vandra, bestämt sen länge men här gör jag ingen nytta ensam! Och jag ska tydligen tänka lite extra på när jag åker iväg och gör något, som jag skulle göra saker så ofta?

Nä ibland ångrar jag att jag tog steget att sägaupp mig!


Framtid.

Idag är jag tillbaka på kontoret, efter en hektisk morgon!
Jag hade znoozat i 1 timma, sänkt ljudet på tvn i sömnen, ni som inte vet det så har jag även väckarklocka på tvn.
Jag känner mig som en zoombie men en glad sådan, har så fina kollegor här på kontoret.

Jag känner dock en saknad, en saknad efter mitt liv i Stockholm, efter vissa saker mer än anndra!
Ibland blir jag arg på mig själv att jag tog det här klivet, klart att det är underbart att utvecklas som person, men ack så jobbigt det är att stå med fötterna på två ställen så långt ifrån varandra, att ha två liv, att inte känna att hemma är givet!

Det finns plus med båda ställena, men vilket får flest plus igentligen? Vad händer i framtiden?
Jag fick höra att ryktet går om att Ståhlverket har en jätte bra praktikant, Klart man blir glad av att höra nått sånt, klart jag inte bara kan sticka om jag redan börjar få ett rykte om så litet i staden, men vart mår jag bäst?
Jag vill lyckas och jag vill få skapa, jag vill ha min familj och minna vänner runt mig.

Helsingborg är en otroligt fin stad, älskar havet! Det känns som man är utomlands och är inte bara det guld värt?
Men jag känner mig för stor för staden imellanåt, jag menar att gå i stan är som att gå på en sidogata från Drottninggatan. Jag menar att gå ut här är som att bara hålla sig till krogarna runt medborgarplatsen.

Åstorp är inget för mig har jag konstaterat, får jag jobb här nere flyttar jag in till stan, det är ett måste, det är de jag än så länge vet om framtiden!



Didgeridoo

Detta ligger vi och kollar på just nu, coolt!

SMS-inlägg

dsc02209 (MMS)


I hennes coola stövlar

dsc02210 (MMS)

I hennes coola stövlar


:)

dsc02208 (MMS)

:)


Coolt. Nu är heinz skyltar uppe

dsc02207 (MMS)

Coolt. Nu är heinz skyltar uppe


Minigolf, undra vem som vinner

dsc02206 (MMS)

Minigolf, undra vem som vinner


Sol och nya jackan på:)

dsc02187 (MMS)

Sol och nya jackan på:)


Sitter i bilen. Mange tvättar den och vi s...

dsc02197 (MMS)

Sitter i bilen. Mange tvättar den och vi ska och kolla på rugby!


Glädje :) Tack Madde!


RSS 2.0